Sezon 2022 PGE Ekstraligi w liczbach (oglądalności TV i zaangażowanie w mediach)

Fot. Marcin Karczewski

Skumulowana oglądalność meczów PGE Ekstraligi transmitowanych w CANAL+ SPORT 5 i ELEVEN SPORTS w sezonie 2022 to ponad 9,6 mln widzów. Rekordowym okazał się wielki finał w Lublinie, gdzie MOTOR podejmował MOJE BERMUDY STAL Gorzów. Mecz ten na antenie CANAL+ SPORT 5 obejrzało na żywo blisko 260 tys. widzów.

W ELEVEN SPORTS najwyższą oglądalność osiągnął mecz inauguracyjnej rundy: MOJE BERMUDY STAL Gorzów – MOTOR Lublin (169 tys. widzów).

W całym sezonie 2022 średnia oglądalność PGE Ekstraligi w obu kanałach wyniosła blisko 138 tys. widzów (licząc okres od kwietnia do września oraz wyłącznie mecze LIVE).

W rankingu najlepiej oglądanych domowych meczów wygrała MOJE BERMUDY STAL Gorzów. Średnio mecze wicemistrzów Polski w PGE Ekstralidze, przed telewizorami śledziło w całym sezonie blisko 150 tys. widzów. Na drugim miejscu uplasował się 4. zespół minionych rozgrywek, FOR NATURE SOLUTIONS APATOR Toruń (prawie 148 tys. widzów), a na trzecim BETARD SPARTA Wrocław (blisko 145 tys. widzów).

Aplikacja PGE Ekstraligi globalnie przyniosła rekordową liczbę użytkowników – blisko 270 tys. i ponad 90 mln zdarzeń w okresie od stycznia do października.

Niezmiennie najwięcej kibiców było zaangażowanych na oficjalnym profilu PGE Ekstraligi na Facebooku – ponad 116 tys. Na Instagramie ta liczba osiągnęła z kolei blisko 52 tys., na Twitterze 21,3 tys., a na YouTube 18,5 tys.