ORLEN OIL MOTOR Lublin

Best Auto Arena

Statystyki drużyny

Ranking zawodników - PGE Ekstraliga

Sezon 2024
# Poz. Zawodnik Kls Me Pkt Bon Sum St Średnia I II III IV
1. 2. TAK 20 216 9 225 93 2.419 55 18 15 4
2. 10. TAK 20 180 19 199 95 2.095 29 37 19 9
3. 13. TAK 20 122 16 138 67 2.060 23 19 15 8
4. 16. TAK 20 157 21 178 90 1.978 27 24 28 9
5. 18. TAK 20 156 24 180 93 1.935 24 28 28 11
6. 26. TAK 20 119 26 145 85 1.706 13 28 24 17
7. 44. TAK 20 55 16 71 64 1.109 4 12 19 27
8. NIE
9. NIE
10. NIE 20 0 0 0 4 0.000 0 0 0 4

Miejsca w rozgrywkach PGE Ekstraligi

Statystyki od 2007 r.

Kadra drużyny

500 cc

Sezon 2024

250 cc

Sezon 2024

125 cc

Sezon 2024

Sztab szkoleniowy

Sezon 2024
Menedżerowie drużyny

Jacek Ziółkowski

Trenerzy

Maciej Kuciapa, Piotr Więckowski

Kierownicy drużyny

Katarzyna Janicka, Maciej Kuciapa, Aleksandra Marmuszewska, Marcin Świderski, Rafał Trojanowski, Kamil Walczak, Piotr Więckowski, Jacek Ziółkowski

Informacje

Medale DMP Wszystkie lata
3złote
2srebrne
0brązowe
Wyniki w PGE EkstralidzeOd 2007 r.
73/106
ZWYCIĘSTWA
4/106
REMISY
29/106
PORAŻKI

Informacje kontaktowe

Tor i stadion

Pojemność 9302
Długość toru 382.0 m
Szerokość 10.5 m - prosta startowa, 10.3 m - prosta przeciwległa / 14.1 m - I łuk, 14.7 m - II łuk
Rekord toru 65.16 s - Maksym Drabik - 22.06.2019

Rok założenia

2017

Żużel przy Alejach Zygmuntowskich w Lublinie i historia miejscowych “Koziołków” kojarzyć mogą się przede wszystkim ze słynnym Hansem Nielsenem. Duński internacjonał poprowadził Motor do najpiękniejszego sukcesu w dziejach, czyli zdobycia srebrnego medalu w Drużynowych Mistrzostwach Polski w sezonie 1991. Wówczas o sile zespołu stanowili także Australijczyk, Leigh Adams, Czech Antonin Kasper, a także plejada polskich zawodników: Dariusz Stenka, Marek Kępa, Jerzy Mordel, Dariusz Śledź i Jerzy Głogowski.

W Lublinie przez lata nie brakowało talentów, dobrych zawodników i trenerów, a kibice do dziś wspominają sukcesy Zbigniewa Studzińskiego, Tadeusza Bereja lub Witolda Zwierzchowskiego.

Do historii  przeszła data 1 kwietnia 1990 roku, choć wielu uważało, że to żart primaaprilisowy, Hans Nielsen po raz pierwszy właśnie wtedy założył plastron Motoru i wystąpił w meczu z ROW-em Rybnik. Zawody zakończył z dorobkiem 14 punktów, a jedynej porażki doznał z Eugeniuszem Skupieniem. Późniejsze koleje losu Motoru bywały różne, ale dość szybko drużyna straciła wartość sportową. W 1995 rok to degradacja do niższej klasy rozgrywkowej, a także pożegnanie z młodymi nadziejami klubu: Pawłem Staszkiem i Robertem Dadosem (Indywidualny Mistrz Świata Juniorów z 1998 roku).

Odbudowa klubu, ale już pod nową nazwą – KM Cross Lublin – rozpoczęła się w 2017 roku. Wówczas reaktywowano sekcję żużlową i od razu udało się, po barażach ze Stalą Rzeszów, uzyskać awans do Nice 1. Ligi Żużlowej, a stamtąd droga wiodła do PGE Ekstraligi, która stała się faktem w sezonie 2019. Co prawda Speed Car Motor Lublin przegrał w pierwszym meczu finałowym Nice 1. Ligi Żużlowej 2018 z ROW-em w Rybniku 38:52, ale w rewanżu odrobił straty, pokonał zespół ze Śląska 53:37 i awansował do najlepszej żużlowej ligi świata w sposób budzący aplauz, a przede wszystkim wielką radość rozkochanej w żużlu publiczności. Ostatni mecz sezonu 2018 to euforia na trybunach, komplet publiczności i wielka radość działaczy.

Znaczący wkład w odbudowanie i funkcjonowanie lubelskiego żużla ma rodzina Kępów: Marek, którego kibice szanują jako byłego żużlowca Motoru, a także jego syn Jakub – dyrektor sportowy i prezes młodego pokolenia, a przede wszystkim “mózg” całego klubu. W klubie nie odżegnują się od tradycji. Maciej Kuciapa dziś prowadzi szkolenie młodzieży, a Jacek Ziółkowski występuje w roli menedżera.

Pierwszy sezon w PGE Ekstralidze (2019) zakończył się dla drużyny dwoma ważnymi wydarzeniami: wszystkie mecze obejrzały komplety widzów, a zespół utrzymał się w szeregach najlepszych. W 2020 roku ponownie lublinianie zajęli 6. miejsce, a w kolejnym (2021) zdobyli srebrny medal. Szkielet ekipy to doświadczeni Grigorij Laguta i Jarosław Hampel, wsparci Dominikiem Kuberą i Mikkelem Michelsenem, a od 2022 roku także nowym zawodnikiem, Maksymem Drabikiem. Nie byłoby sukcesów, gdyby nie świetni juniorzy: Wiktor Lampart i Mateusz Cierniak. Wszystko to doprowadziło do złota w 2022 roku, po którym drużynę przemeblowano. Odeszli: Drabik, Michelsen i Lampart, a przyszli Bartosz Zmarzlik, Jack Holder i Fredrik Lindgren. Pojawił się też nowy sponsor tytularny i nazwa drużyny: PLATINUM MOTOR Lublin. Wszystko zakończyło się kolejnym złotem w 2023 roku.

Barwy klubowe