Red Bull Juniorskie Asy nowym programem wspierającym juniorów PGE Ekstraligi

Red Bull został oficjalnym partnerem rozgrywek PGE Ekstraligi w sezonach 2023 – 2025. Główną inicjatywą nowego partnera ligi jest stworzenie programu Red Bull Juniorskie Asy, którego celem jest wspieranie młodych polskich zawodników startujących w najlepszej żużlowej lidze świata.

Ambasadorem inicjatywy jest Maciej Janowski – indywidualny mistrz świata juniorów z 2011 r., wielokrotny mistrz Polski, brązowy medalista mistrzostw świata w sezonie 2022. Celem programu Red Bull Juniorskie Asy jest udzielenie wsparcia sprzętowego oraz inwestycja w rozwój sportowy juniorów, którzy rywalizują w PGE Ekstralidze. Przez cały sezon młodzi żużlowcy będą zbierać punkty na podstawie zajmowanych miejsc w każdym drugim biegu meczu (w drugim biegu rywalizują wyłącznie juniorzy). Głównymi nagrodami w programie Red Bull Juniorskie Asy będą vouchery na zakup silnika do motocykla żużlowego, konsultacje z tunerem i pięciodniowy pobyt w centrum treningowym Red Bull Athlete Performance Center w austriackim Thalgau, gdzie badania przechodzili czołowi sportowcy świata – między innymi Max Verstappen (F1), Lindsey Vonn (narciarstwo alpejskie), Marc Marquez (Moto GP) i wielu innych. Niedawno miejsce to odwiedził także żużlowiec BETARD Sparty Wrocław, Maciej Janowski.

Jestem pewien, że zwycięzca programu Red Bull Juniorskie Asy będzie zachwycony. Red Bull Athlete Performance Center to medyczne centrum przygotowań, w którym najlepsi zawodnicy z całego świata testują swoje organizmy. Tam nie ma żartów, specjalistom nie umknie najdrobniejszy szczegół, nie da się tam nikogo oszukać. To absolutny top i niezastąpiona skarbnica wiedzy o swoim własnym organizmie – mówi Maciej Janowski.

Dodatkowo, podczas każdego ze spotkań w sezonie, widzowie poprzez aplikację PGE Ekstraligi będą mogli głosować na najlepszego juniora danego meczu. Do osób, które najszybciej zagłosują i wypełnią formularz, zostaną wysłane puszki Red Bulla. Suma wszystkich głosów z całego sezonu wyłoni zwycięzcę, który również zostanie zaproszony do Red Bull Athlete Performance Center.

Współpraca z globalną marką, którą jest Red Bull, to dla nas nobilitacja – mówi Wojciech Stępniewski, Prezes Ekstraligi Żużlowej.Wpisuje się to w strategię marketingową Ekstraliga 3.0, ponieważ stawiamy na szkolenie i rozwój młodych zawodników, co przekłada się na obecność polskich juniorów w składach drużyn PGE Ekstraligi, rozgrywki U24 Ekstraligi z ich udziałem, a także całą piramidę szkoleniową obejmującą treningi i szkolenie oraz starty w zawodach miniżużlowych, 250 cc, jak również 500 cc. Uważamy, że tego typu partner jest też wielką szansą dla młodych zawodników.

Partnerstwo PGE Ekstraligi i Red Bulla obejmować będzie również obecność marki w grafice telewizyjnej podczas meczów, świadczenia marketingowe, a także produkcję dodatkowych treści, które będą dostępne w kanałach social media PGE Ekstraligi oraz w kanałach Red Bulla, między innymi na stronie www.redbull.pl/asy.