PGE Ekstraliga druga, Zmarzlik dziewiąty, a NOVYHOTEL FALUBAZ liderem!

PGE Ekstraliga na drugim miejscu, Bartosz Zmarzlik dziewiąty, a NOVYHOTEL FALUBAZ Zielona Góra liderem wśród klubów żużlowych.

Takie są wyliczenia opublikowane przez Forbes, Przegląd Sportowy i Pentagon Research w zakresie Najbardziej Medialnych Marek w Polskim Sporcie w okresie od 13.05.2023 do 12.05.2024.

Całość została podzielone na kilka kategorii. Jak informuje Adam Pawlukiewicz, Dyrektor Wykonawczy w Pentagon Research, “wartość ekspozycji mediowych obliczana jest metodami porównawczymi, m.in. opierając się na polityce cenowej wiodących mediów w Polsce oraz rankingach popularności stron internetowych. Wartość ta zależy od formy ekspozycji (…). Podstawą wyceny jest miesięczna liczba unikalnych użytkowników portalu, na którym zamieszczono artykuł – nośnik przekazu.”

Wśród sportowców niekwestionowaną liderką okazała się tenisistka, Iga Świątek, która zyskała aż 115 tys. publikacji w mediach, co przełożyło się na ekwiwalent mediowy równy blisko 400 mln zł. Na drugim miejscu jest Robert Lewandowski, a trzeci Hubert Hurkacz. W tym doborowym towarzystwie w pierwszej dwudziestce, na dziewiątym miejscu, znalazł się jedyny żużlowiec – Bartosz Zmarzlik (26.200 publikacji, ekwiwalent w wartości mediowej równy 80,1 mln zł).

Najbardziej medialnym klubem piłkarskim okazała się Legia Warszawa, siatkarskim Jastrzębski Węgiel, a żużlowym NOVYHOTEL FALUBAZ Zielona Góra.

Wśród lig sportowych PGE Ekstraliga uplasowała się na drugim miejscu, za PKO Bank Polski Ekstraklasą, a przed PlusLigą, Orlen Superligą i Orlen Basket Ligą.

TOP-3 Najbardziej Medialne Ligi Sportowe

  1. PKO Bank Polski Ekstraklasa
  2. PGE Ekstraliga
  3. PLUSLiga

TOP-3 Najbardziej Medialni Polscy Sportowcy

  1. Iga Świątek
  2. Robert Lewandowski
  3. Hubert Hurkacz

TOP-5 Najbardziej Medialne Kluby Żużlowe

  1. NOVYHOTEL FALUBAZ Zielona Góra
  2. EBUT.PL STAL Gorzów
  3. BETARD SPARTA Wrocław
  4. ORLEN OIL MOTOR Lublin
  5. FOGO UNIA Leszno

Więcej na ten temat w Forbes.