PGE Ekstraliga 2021 w mediach – podsumowanie

Fot. Marcin Karczewski

Rekordowe liczby w sezonie 2021 dotyczące skumulowanej oglądalności. Blisko 9 milionów widzów oglądało mecze PGE Ekstraligi transmitowane na antenach nSport+ i ELEVEN SPORTS. Z kolei najwięcej fanów obejrzało wielki finał najlepszej żużlowej ligi świata we Wrocławiu pomiędzy BETARD SPARTĄ a MOTOREM Lublin, transmitowany w nSport+ (287.465 widzów).

Średnia oglądalność meczów LIVE na obu antenach wyniosła 139.265 widzów (w okresie od kwietnia do września). Dużym zainteresowaniem cieszyły się także wszystkie wydarzenia telewizyjne, związane z PGE Ekstraligą. Mecze, magazyny oraz emisje powtórkowe w obu stacjach obejrzało 16,7 mln widzów.

Najwyższe oglądalności meczów LIVE w danej stacji:

  • nSport+: BETARD SPARTA Wrocław – MOTOR Lublin (18. runda) – 287.465 widzów
  • ELEVEN SPORTS: FOGO UNIA Leszno – EWINNER APATOR Toruń (3. runda) – 212.025 widzów

Jeśli chodzi o mecze domowe, największą popularnością cieszyły się spotkania MARWIS.PL FALUBAZU Zielona Góra (średnia ponad 173 tys. widzów). Drugie miejsce zajął mistrz Polski – BETARD SPARTA Wrocław (średnio ok. 154 tys. widzów), a trzecie MOJE BERMUDY STAL Gorzów (średnio ponad 144 tys. widzów).

Trzeci rok współpracy PGE Ekstraligi z partnerem medialnym, Grupą Wirtualna Polska, to blisko 500 materiałów wideo, które przyniosły 45,6 mln odtworzeń. Również magazyn PGE Ekstraligi emitowany na WP Sportowe Fakty w czwartki (dostępny także ze strony głównej wp.pl) był chętnie oglądalny przez kibiców. 24 wyemitowane programy dały ponad 7,3 mln odtworzeń.

Rekordy zanotowała także aplikacja mobilna PGE Ekstraligi, którą posiada ponad 136 tysięcy użytkowników. W okresie od stycznia do października zarejestrowane zostało w Ekstraliga App ponad 113 mln zdarzeń.

Częścią aplikacji były dwie ważne aktywności: gra Eliga Manager (22.791 drużyn brało udział w całosezonowej zabawie) oraz Typer PGE Ekstraligi.

Wzrost zanotowały także oficjalne profile najlepszej żużlowej ligi świata w social mediach. Najwięcej kibiców było zaangażowanych na oficjalnym profilu PGE Ekstraligi na Facebooku – ponad 111 tys. (ponad 106 tys. w 2020 roku). Na Instagramie ta liczba osiągnęła z kolei blisko 46,5 tys. (42 tys. w 2020 roku), na Twitterze 18 tys. (15,8 w sezonie 2020), a na YouTube blisko 15 tys. (13,1 tys. w sezonie 2020).

Źródło danych dotyczących oglądalności TV: AGB Nielsen Media Research, pozostałe dane: social media i Google Analytics.