Miasto Leszno wygrało żużlem w telewizji
25.10.2019 10:24Pentagon Research sprawdził wartość marek miast wynikającą z promocji poprzez nazwę klubu w PGE Ekstralidze. Na dwóch pierwszych miejscach znalazły się Leszno i Lublin.
Wartość została sprawdzona w okresie od stycznia do września bieżącego roku w oparciu o wszystkich ekstraligowców oraz PGG ROW Rybnik. Podstawą badania był monitoring przeprowadzony przez Pentagon Research materiałów pojawiających się w telewizji.
Dokonano identyfikacji marek miast powiązanych z klubami, określono kanały komunikacji i formy ekspozycji. W szczególności określono wartość ekspozycji (rozumianą jako kwotę konieczną do przeprowadzenia płatnej kampanii reklamowej o podobnym zasięgu, jaki osiągnięto dzięki ekspozycjom redakcyjnym), odnosząc ją do takich parametrów jak powierzchnia, w których wystąpiła ekspozycja, czasu programów i wejść na wizję, a także innych, wynikających z wiedzy zespołu Pentagon Research na temat funkcjonowania rynku sponsoringowego w Polsce.
Wszystkie badane kluby uzyskały w tym okresie 262,5 tys. ekspozycji miast o łącznej szacowanej wartości 40,8 mln zł.
FOGO Unia Leszno jest klubem, który w badanym okresie wygenerował dla Leszna najwyższą spośród wszystkich drużyn PGE Ekstraligi, opiewającą na 6,2 mln zł, wartość mediową.
Ranking wartości
- Leszno 6,2 mln zł (6.210.351)
- Lublin 6,1 mln zł (6.168.566)
- Gorzów 5 mln zł (5.075.654)
- Zielona Góra 4,9 mln zł (4.997.341)
- Toruń 4,9 mln zł (4.983.710)
- Częstochowa 4,1 mln zł (4.112.714)
- Wrocław 4 mln zł (4.094.299)
- Grudziądz 2,8 mln zł (2.896.834)
- Rybnik 2,2 mln zł (2.269.725)