ELIGA MANAGER – JAKĄ STRATEGIĘ OBRAĆ?

Wiemy już od czego zaczynamy i jakie są zasady budowania składu. Kontynuujemy zatem cykl omawiania najważniejszych elementów kampanii związanej z ELIGA MANAGER w sezonie 2024. Do osiągnięcia wysokich wyników niezbędna jest odpowiednia strategia.

Dzisiejszy poradnik rozpocznijmy od przedstawienia bardzo ważnej informacji: KSM danego zawodnika będzie się zmieniał na przestrzeni całego sezonu w oparciu o zdobywane przez niego punkty w rozgrywkach ligowych.

Dlatego głównym elementem strategii w całej kampanii jest zaplanowanie ruchów na dostępne okienka transferowe. Wówczas gracz ma możliwość zmienić całą swoją kadrę – kupować/sprzedawać zawodników na każdej pozycji.

Dlatego kolejny element warty zapamiętania to terminy okienek transferowych, które wyglądają następująco:

  • przez okres od godz. 12:00 we wtorek, do godz. 15:00 w piątek po kalendarzowej dacie 4 Rundy włącznie, zgodnie z terminarzem rozgrywek,
  • przez okres od godz. 12:00 we wtorek, do godz. 15:00 w piątek po kalendarzowej dacie 7 Rundy włącznie, zgodnie z terminarzem rozgrywek,
  • przez okres od godz. 12:00 we wtorek, do godz. 15:00 w piątek po kalendarzowej dacie 10 Rundy włącznie, zgodnie z terminarzem rozgrywek,
  • przez okres od godz. 12:00 we wtorek, do godz. 15:00 w piątek po kalendarzowej dacie 14 kolejnej Rundy włącznie, zgodnie z terminarzem rozgrywek,
  • przez okres od godz. 12:00 we wtorek, do godz. 15:00 w piątek po kalendarzowej dacie 16 kolejnej Rundy włącznie, zgodnie z terminarzem rozgrywek.
    W przypadku meczów przełożonych organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminach okienek transferowych lub ich anulowania. Dlatego istotne jest, żeby śledzić sytuacji na bieżąco na przykład w przypadku gdy z powodów opadu deszczu jakaś runda została przesunięta w czasie.

Jak dokonać najlepszego wyboru na początku sezonu? Każdy gracz, który myśli o końcowym sukcesie w bieżącej kampanii, powinien dokładnie przeanalizować kalendarz spotkań w oparciu o terminy okienek transferowych. Warto postawić na zawodników mających więcej okazji do startów na swoim domowym torze. Można również przeanalizować stopień trudności meczów jakie będą czekać na naszych zawodników. Dla przykładu: trudny mecz dla lidera danego zespołu może oznaczać potencjalny jeden start więcej z rezerwy taktycznej, lecz należy pamiętać, że w przypadku porażki realnej drużyny w grze zostaną odjęte 2 punkty. Analogicznie za zwycięstwo zostaną dodane 2 punkty.

Teraz przyjrzyjmy się bliżej samemu procesowi kupowania i sprzedawania zawodników. Najważniejszym czynnikiem jest SPEEDCASH. To wirtualna waluta obowiązująca w grze. Im zawodnik ma wyższy KSM tym jego wartość w przeliczeniu na SPEEDCASH jest większa. Dlatego podczas perwszego okienka transferowego spotkamy się z inną sytuacją na rynku w porównaniu do tej jaka miała miejsce przed startem rozgrywek. Warto więc na początku zaufać zawodnikom prezentującym dobrą dyspozycję u progu sezonu, gdyż przy okazji pierwszych transferów ich wartość ma dużą szansę na wzrost. To otworzy drogę do kolejnych strategii jak chociażby możliwość dokupienia dodatkowego pakietu KSM. Szczegóły można znaleźć w załączonym regulaminie gry.

Należy również w tym momencie wspomnieć o elemencie rozgrywki jakim jest Wyzwanie. Zgodnie z zapisem w regulaminie jest to forma uzyskania dodatkowej sumy SPEEDCASH do budżetu gracza (jedno Wyzwanie jest dostępne na jedną rundę, a po zakończonej rundzie Wyzwanie nie odnawia się). Dzięki temu każdy gracz, który zdecyduje się zainwestować SPEEDCASH zyskuje dodatkowe emocje oraz szansę na powiększenie swojego budżetu. Każdy gracz może zainwestować od 0 do 100 000 SPEEDCASH na jedną z poniższych możliwości:

  • najlepszy czas dnia wybranego zawodnika drużyny,
  • komplet punktów z bonusami wybranego zawodnika drużyny,
  • trzy lub więcej bonusów w meczu wybranego zawodnika drużyny.
    Przy prawidłowym typowaniu można podwoić zainwestowaną kwotę SPEEDCASH i tym samym powiększyć budżet. Natomiast przegrane Wyzwanie oznacza jedynie brak podwojenia zadysponowanej kwoty.

Damian Dyduch